Tämä opinnäytetyö käsittelee riskejä , joita liittyy asiakkaisiin pk-yrityksissä. Riskit kuuluvat yritystoimintaan ja voivat aiheuttaa uhkia tai luoda mahdollisuuksia . Henkilöriskit ovat yrityksen henkilöstöön liittyviä riskejä. Riskienhallinta on johdettua toimintaa, jossa projektin riskit tunnistetaan ja. Asiakkaaseen liittyvät riskit : maksuvaikeudet, epäselvä sopimus, päätösten saanti, . Toimitusprojekti, jossa asiakkaalle luvataan esimerkiksi laite tai palvelu. Projektien riskienhallinnan lähtökohta on projektiin liittyvien riskien tunnistaminen.
Tarkemmin tuotteisiin liittyviä riskejä voidaan tunnistaa aihealuekohtaisilla. Esimerkiksi raaka-aineiden saanti on varmistettava, ettei omille asiakkaille jouduta . Yrityksen toimintaan liittyviä riskejä voidaan tarkastella esim. Liiketoiminnan kehitysriskit liittyvät uusiin markkinoihin, yrityskauppoihin ja. Liiketoimintojen integraatioon ja yhtenäisten toimintamallien luomiseen liittyy.
Strategiset riskit ja liiketoimintariskit liittyvät liiketoiminnan luonteeseen,. Kunnossapitopalveluiden kysyntään vaikuttavat asiakkaiden kapasiteettien käyttöasteet. Tyypilliset riskit tällä alueella liittyvät esimerkiksi yleiseen taloudelliseen.
Yksittäiseen sopimukseen tai yksittäiseen asiaan liittyvät riskit ovat. Korkoriskien hallinnan tavoitteena on korkokustannuksiin liittyvän epävarmuuden ja. Suojautumalla asiakas - ja vastapuoliriskeiltä varmistat kaupankäynnin . Myös yhtiön julkistamiin tulevaisuudennäkymiin liittyvät riskit arvioidaan. Tarkasteluun eivät sisälly asiakkaiden hoidollisiin toimenpiteisiin liittyvät riskit. Ohjeistus on tarkoitettu kaikille kunnallisella, yksityisellä ja kolmannella sektorilla.
Henkilöstöön liittyvät riskit ovat erityisen haastavia, koska niitä on vai- kea tarkasti. Taloudelliseen raportointiin liittyvät sisäisen valvonnan ja riskienhallinnan. Riskien hallinnalla parempaan asiakaskeskeisyyteen.
Hankkeen toteuttamisen omiin henkilöresursseihin liittyvät riskitekijät. Sen sijaan asetukseen sisältyisi erityinen säännös tuotteisiin, palveluihin tai toimitustapaan liittyvistä riskitekijöistä , joita voi liittyä uuteen tai . Yrittämiseen liittyy aina taloudellinen riski , joten liiketoiminnan suunnitteluun. Asiakkaisiin liittyvät tavoitteet on myös tarpeen määritellä, sillä asiakas on . Muita verkostoja ovat asiakkaat , yrittäjäkollegat ja muut sidosryhmät. Toimitusketjuun liittyvien riskien ennakoiminen ja hallinta on haastavaa, mutta . Uhkatekijöitä ovat esimerkiksi yritysostoihin liittyvät riskit , henkilöstöön ja sen. Asiakasmenetysriskiä vähentää riippumattomuus yksittäisistä asiakkaista.
Nesteen merkittävimmät riskitekijät liittyvät jäljempänä mainittuihin alueisiin. Asiakas - ja potilastietojärjestelmien uudistamisen keskeisimmät riskit liittyvät järjestelmäkehitykseen, resursointiin, hankintaan ja . Tavoitteena on luoda lisäarvoa Wärtsilän asiakkaille varmistamalla yhteistyössä. Fyysiseen rajoittamiseen liittyvät riskit MAPA koulutuksissa ohjataan.
Jos tilanne etenee asiakkaan taholta fyysiseen uhkaan itseä tai toisia kohtaan, . DNA:n liiketoiminta on riippuvainen tietojärjestelmistä, joihin liittyy useita. Asiakaskunnan luottoriskin hallitsemiseksi uusien asiakkaiden. Työntekijään tai asiakkaaseen kohdistuvat toteutuneet rikosriskit.
Jatkuvuussuunnitteluun liittyvät kysymykset on laadittu yhteistyössä. Se sisältää esimerkkejä lainopillisiin palveluihin liittyvistä riskitekijöistä , riskien hallinnasta sekä asiakkaiden tuntemismenettelyistä . I ASIAKKAILLE SOVELTUVUUSARVIOINNIN TARKOITUKSESTA. Vientikauppaan liittyvät riskit johtuvat tavallisimmin asiakkaan maksukyvyttömyydestä, maksuhaluttomuudesta tai yrityksen sijaintimaasta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.