Kaiken kaikkiaan reflektio nähdään merkityksellisenä konstruktivistisessa. Tässä mallissa kokemukset ja reflektio ovat jatkuvassa dialektisessa suhteessa . Reflektiivisen prosessin malli. Projektin aikana kerättyjä kokemuksia ja oppimista on hyvä pohtia yksin ja ryhmässä. Tätä pohdintaa kutsutaan usein termillä . Opiskelijoiden reflektoinnin tukemisen malli. Johnsin mallin pohjalta tarkempia kysymyksiä.
Informaatiovirta ja säätely. Oman toiminnan kriittistä tutkimista. Mitä reflektio oppimisessa on? Grow:n SSDL- malliin perustuen, ks esim. Ajan päästä tarkasteltuna asiat näyttävät toiselta, mutta joskus on liian myöhäistä korjata enää toimintaansa.
Pitää pysähtyä ajoissa. Koska aiemmat tasot sisältyvät myöhempiin, reflektio laajenee mallissa edettäessä. Kolbin eklektinen metodi ja hänen mallinsa kokemusoppimisesta osoittautuu perusteiltaan ongelmalliseksi.
Deweylla reflektiivisen ajattelun lähtökohtana ei ole . Sisältötiedon ja oppimisen. Kriittinen reflektiivisyys sosiaalityössä s. Ajatus reflektiivisen mallin mukaisesta ydinilmiöihin keskittyvästä tohtorinkoulutuksen . Formatiiviset mallit saattavat kuitenkin avata uusia näkökulmia myös ihmistieteissä. Kuvastin - reflektiivinen itse- ja. Psykoosien hoidossa ns. Toisin sanoen opetuksen mallit ja mallioppiminen eivät voi kor-.
Hän ei ole välttämättä lainkaan tietoinen siitä, että kerrottu malli ja toimintaa. Donald Schön on esittänyt käsitteen reflective practice ( reflektiivinen käytäntö). Parhaimmillaan ohjatussa oppimispäiväkirjassa reflektio on. Sosiaalityöntekijöiden täydennyskoulutuksessa vastauksena tähän on nähty kriittinen ja reflektiivinen ammatillisuuden kehitysprosessi. Vuorovaikutuksellinen (ajattelu) malli biologisen perheen.
Aitoon yhteyteen asettuminen on reflektiivisen työotteen ydin. Mallit mobiiliopetukseen ja - ohjaukseen. Kokemus ja reflektiivinen ajattelu John Deweyn toiminnan filosofiassa.
David Kolb perustelee teoksessaan Experiential Learning kokemusoppimisen malliaan ,. Toisenlainenkin malli olisi mahdollinen: reflektiivinen , iteratiivinen, ketterä SEO — ilman minkäänlaista starttiprojektia. Tutkielmassa käytettävät vastaavat reflektiiviset mallit on toteutettu. Mallin rakentamisen tavoitteena on ollut tukea opiskelijan. Opettajankouluttajan rooli on fasilitoiva ja reflektiivisiä kysymyksiä esittävä.
Ristiriitaa Dewey pyrki ratkomaan reflektiivisen oppimisen mallilla. Dewey etsi ratkaisu kysymykseen, kuinka sokea, rutinoitunut tai . Mallin keskeiset taustateoriat ja käsitteet ovat kiintymyssuhdeteoria, mentalisaa- tioteoria sekä reflektiivinen kyky. Työvaiheiden tai prosessin opettelu.
Tämä sopii erityisesti kaikkeen proseduraalisen tiedon tai toimintaprosessien opetteluun esimerkiksi työpaikoilla. Työn uudelleen organisointi liukuhihna- mallista pienille, itseohjautuville. Yhtä tärkeitä toimintatutkimuksen reflektiivisen spiraalin ohella ovat .
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.