keskiviikko 1. marraskuuta 2017

Miten pahoitella asiakkaalle

Kun pahoittelee asiakkaan kokemusta ja asettuu nöyrällä asenteella ”pelkäksi korvaksi”. Sopiiko, että selvitän asian sinua palvelleilta työntekijöiltä, miten he . Pahoittele tapahtunutta. Usein palautteen antaminen vaatii asiakkaalta selvittämistä miten palautetta voi antaa.


Milloin voi vain pahoitella ? Entä voiko sanoa sori siitä? Pyydä anteeksi omaa tekoasi, älä asiakkaan tunnetta. Kauma ei pahoitellut esimerkiksi sitä, että hän levitti julkisesti. Kuinka selvitä tilanteesta, jossa asiakas vaatii sinulta paljon enemmän kuin hänen tuomansa raha korvaa?


Eikö riittäisi, että ne pahoittelevat tapahtunutta asianosaisille ja korvaavat. Miten tunnistaa vaikeat asiakkaat? Lyytisen korviin, koska hän on keississä ulkopuolinen: miten se minuun liittyy, jos.


Vierailija: itseltäni tuntuu puuttuvan tällainen taito kokonaan. Varsinkin kun asiakas ottaa yhteyttä jostain aiemmin tapahtuneesta virheestä, jota ei itse ole ollut . Asiakas on lähtökohtaisesti pahoittanut mielensä kanssakäymisessä . Mikään ei sano asiakkaalle selkeämmin ”emme välitä sinusta” kuin personoimaton vakiovastaus. Tunteita ja kokemuksia ei pahoitella , niitä ymmärretään. Tärkeää on myös pahoitella asiakkaan negatiivista kokemusta. Kun teet virheen, pyydä anteeksi heti!


Anteeksi-maailman-vaikein-sana. Hyppää asiakkaan housuihin ja mieti, miten toivoisit asiakaspalvelijan . Kuuntele, pahoittele , korjaa tilanne ja yritä hyvittää vahinko. Se, miten valitukseen vastaa, voi määrittää asiakassuhteen jatkon ja kuluttajan . Millaisia ovat sähköpostiviestit asiakasviestinnän näkökulmasta? Lue Kuulun asiakkaan , SOL Pesulapalveluiden, esimerkillisestä tavasta. Viljanen tietää, miten kiihtynyt asiakas langan toisessa päässä kokee tulleensa.


Tietysti pahoitellaan , että ikävä kuulla, että on käynyt näin. Asiakaspalvelun turvallisuuden parantamisella on Suomessa pitkät perinteet. Seuraavaksi asiakaspalvelijan tulee miettiä, miten asiakkaan ongelma . Tämä mielikuva vaikuttaa suuresti siihen, miten tämä henkilö. Saako asiakkaalle hermostua? Myyjä kerää rekisteriä mahdollisista asiakkaista sekä suunnittelee miten heidät.


Myyjän tulisi myös pahoitella tapahtunutta ja kiittää asiakasta siitä, että hän . Siten ei ole yhdentekevää, miten asiakkaita kohtelemme. Sekä asiakaspalvelija että asiakas muodostavat toisistaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Suositut tekstit