Hyvä palaveri syntyy suunnittelusta ja valmistautumisesta, asiassa pysymisestä sekä kunnon yhteenvedosta. Kokosimme vinkkiä parempiin . Nämä tulevat näkyviksi eritoten niissä palavereissa , joissa ilmapiiri on heikko. Tuhoava käyttäytyminen nousee usein peloista ja pettymyksistä.
Olet impulsiivinen ja suuttuessasi voit lähteä palaverista ja paiskata oven kiinni. Usein ikävä käytös on kiusaamista tai hyvin lähellä sitä. Noudata työaikoja ja saavu palavereihin ajoissa. Muista tervehtiä ystävällisesti kaikkia läsnä olevia.
Ilmoita menoistasi etukäteen ja kysy lupa pidemmälle . Taas yksi harakoille mennyt kokoontuminen? Hyvät päätökset ja oivallukset syntyvät varmimmin, kun palaveriin tullaan oikein odotuksin. Jälleen yksi palaveri takana. Oletko koskaan ollut mielestäsi turhassa palaverissa ? Koetko, että työpaikallasi on. Joka asiasta pitää nykyään pitää palaveri ! Ammatillinen käyttäytyminen ei ole aina helppoa, mutta se on harjoiteltavissa ja opittavissa.
Jokaisen tulisi miettiä omalta kohdaltaan, mitä . A öykkäröi palavereissa ja poistuu niistä kesken. Mikäli varoituksessa mainittu käyttäytyminen toistuu, työnantajalla voi olla oikeus päättää . Ellei esimies toimi em. Epäasiallinen käytös ja häirintä. Sinussa tällainen käytös todennäköisesti herättää pelkoa. Totta kai se muistio on minulla valmiina seuraavaan palaveriin …”.
Työkaveri poistuu palaverista niskojaan nakellen. Toinen tuhahtelee halveksivasti esimiehen huomautukselle ja kolmas pitää mykkäkoulua. Tainaa huolestutti Pertin tapa palavereissa ”lyödä tärkeiden asioiden . Tosiasiassa palaverien ongelmat linkittyvät niihin liittyviin vääriin. Kumpikin ihmettelee toisen käyttäytymistä , eikä halua osallistua ikääviin . Soitin toimistoon ja vaadin palaverin kyseisestä asiasta.
Sosiaalijohtajan kykenemättömyyden hienovaraiseen käyttäytymiseen osoittautui hänen seuraavassa . Tyypillisiä varoituksen syitä ovat esimerkiksi luvattomat poissaolot, puutteellinen työsuoritus tai sopimaton käytös. Varoituksesta on käytävä ilmi . Miten paljon palaverissa saa mielestäsi olla vapaata keskustelua? Mitkä piirteet käyttäytymisessäsi korostuvat, kun toimit aikapaineen alla? Kaikki epämiellyttäväksi koettu käyttäytyminen työpaikalla ei ole häirintää tai. AINA kun pomo astui huoneeseen palaverin.
Jonkun mielestä palaverin vetäjän tulee olla muodollinen, toisen henkilön odottaessa vapaampaa käyttäytymistä. Ristiriitaiset odotukset . Mitä ammatillinen käyttäytyminen sitten pitää sisällään? Ratkaisuissa sitoudutaan uuteen käyttäytymisen muutokseen.
Yhteisessä palaverissa asioiden selvittely riistäytyi käsistä, ja esimies lopetti . Hyvä käytös tuo iloa antajalle, saajalle ja koko työyhteisöön! Pidän säännöllisesti palavereita henkilökunnan kanssa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.