Mitä reflektiolla tarkoitetaan? Miten voi oppia reflektoimaan? Reflektion käsite liittyy läheisesti ajatteluun. Teoreettisesti reflektion.
Oman oppimisen reflektointitaito ei synny hetkessä, vaan vaatii harjoittelua ja ohjausta. Valittavilla opetusmenetelmillä voidaan reflektointia . Reflektointitaito on keskeinen yhtäältä opettajan oman persoonallisuuden kehittymisen kannalta ja toisaalta sen vuoksi, että tavoitteena on kehittää oppilaiden . Kokemuksen reflektointi. Projektin aikana kerättyjä kokemuksia ja oppimista on hyvä pohtia yksin ja ryhmässä.
Tätä pohdintaa kutsutaan usein termillä . Informaation lukutaidolla osana reflektointitaitoa on tässä kehityksessä ratkaiseva merkitys. Oppimisen jatkuminen työssä merkitsee muutosta myös . Mindfulnessia voidaan käyttää parantamaan reflektointitaitoja ja tunteiden. Oman itsen hyväksyminen ja kuunteleminen Paremmat reflektointitaidot Itsetuntemuksen . Kuvaus tulossa myöhemmin.
Vapaaehtoisten roolit – mikä rooliksi uudelle aikuiselle? Matkalla maailman ympäri: lippukuntien U-projektit ja KV- leirimatkat. Aiemmin hankitun osaamisentunnistaminen ja . Työn murros ja uuden oppimisen tarve ovat olleet viime aikoina vahvasti esillä mediassa. On puhuttu, että jopa kolmanneksen työikäisistä on . Reflektointitaidot ja reflektiivinen kirjoittaminen liittyvät tiiviisti edellä mainittuihin käsitteisiin. Nuorten omaa ääntä edustavat tutkimukset taiteen ja kulttuurin . Hän esitteli erityisesti kestävyyteen liitännäisiä avainkompetensseja, kuten empatiaa, yhteistyötaitoa, ongelmanratkaisutaitoja sekä reflektointitaitoja.
Opiskelussa painottuu teorian ja käytännön tiivis vuorovaikutus, kirjoitus- ja reflektointitaidot sekä ryhmässä tapahtuva työskentely. Arviointimenetelmät ja . Samalla toteutuu oppimisen omistajuus ja opiskelijan reflektointitaidot kehittyvät. Lisäksi opiskelijan minäpystyvyys ja tulevaisuususko . Niiden löytämiseen, ylläpitoon ja kehittämiseen tarvitsemme . Vasta se mahdollistaa oppijan reflektointitaitojen , itsearvioinnin ja todellisen itseohjautuvuuden kehittymisen.
Mauno Tirkkonen, Senior Partner, KTM, Certified Business Coach Master, ryhmä- ja tiimi coach, Ammatillinen opettaja. Mauno on innostunut ja innostava coach, . Oppimispäiväkirjan laatiminen edistää oppijoiden reflektointitaitoja ja pohdintaa omasta oppimisestaan ja käsiteltävistä asioista. Samoin korostuvat opiskelijan sosiaaliset taidot, palautteen antaminen ja vastaanottaminen sekä reflektointitaidot. OMA AJATTELU JA TULKINNAT TARKASTELTAVANA.
Tulevaisuuden työelämä . Käsityön tekemisen aktivoimat ongelmanratkais- ja reflektointitaidot. Pohdittavaa emansipaatiosta, rasismista . Tietojen kerääminen saavutetuista tuloksista (arvosanojen kirjaaminen). Vertailu asetettuihin tavoitteisiin. Painopiste saavutuksissa.
Tai voidaanko palkita käyttämällä resursseja työntekijän itsetuntemusta ja reflektointitaitojen kehittämiseen? Yllätyksellisyys yhdistettynä siihen, että esimies .
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.