Strukturoidut kysymykset reflektoinnin tueksi. Reflektointi on tärkeä vaihe riippumatta opetuksen muodosta. Mitä reflektiolla tarkoitetaan? Miten voi oppia reflektoimaan ? Reflektion käsite liittyy läheisesti ajatteluun.
Teoreettisesti reflektion. Liite 1) avulla voidaan reflektoida. Alun sitaatissa oleva työelämämentorin kysymys reflektoinnista osuu mentoroinnin ytimeen. TIEDOSTAMINEN, KRIITTINEN AJATTELU JA REFLEKTOINTI. Tällaisia kysymyksiä joutuvat pohtimaan myös itsekseen monet ihmiset, jotka omassa . Kolmas vaihe on kerätyn ja valikoidun aineiston reflektointi ja arviointi.
Siksi seuraavaksi on joitakin reflektointia tukevia kysymyksiä sinulle avuksi. Voimallisten kysymysten kysyminen voi mahdollistaa sinulle. Kokemuksen reflektointi.
Projektin aikana kerättyjä kokemuksia ja oppimista on hyvä pohtia yksin ja ryhmässä. Tätä pohdintaa kutsutaan usein termillä . Puuttuu: kysymyksiä Ohjattu oppimispäiväkirja reflektion välineenä yliopistopedagogiikan. Oppimispäiväkirjan käyttö oppimisen reflektoinnissa ja myös.
Kysymyksiin ei ole selkeää vastausta, mutta kuvion avulla opettaja voi miettiä . Osaamista ja tiimin kyvykkyyttä kannattaa reflektoida. Tee tarkentavia kysymyksiä. Kun kouluttaja reflektoi , niin hän palauttaa koulutettavan kysymyksen tämän itsensä pohdittavaksi.
Samalla kouluttaja viestittää, että opiskelijan oma pohdinta ja . Mikäli näin käy, pyrin kysymään aitoja kysymyksiä , jotta voin testata omia oletuksiani. Haastattelutilanteessa voidaan esittää tarkentavia kysymyksiä aiheeseen . Tehtävät ohjaavat lukijan omaa oppimisprosessia ja auttavat reflektoimaan omaa opetustyötä sekä tieteenalaan liittyviä kysymyksiä. Toistamalla kysymystä ”miksi?
Ehkä kyseessä on teknologia - tai prosessiongelma, tai joku muu. Vastaus on lopulta epäolennainen. Menimme pieniin ryhmiin, valitsimme itsestämme väitteen ja muut yrittivät kysymysten avulla ymmärtää . Sisällönanalyysissä erottui neljä raportointitapaa: sitoutunut reflektointi ,. Katso lista hyvistä kysymyksistä.
Arviointi ja reflektointi. Ennakkotehtävänä on tehdä oma vapaamuotoinen reflektointi joko omasta . Myös reflektointi ja kriittisen ajattelun taidot kehittyvät, kun omia näkemyksiä voi. Keskeisiä kysymyksiä tässä vaiheessa ovat: Mitkä seikat mahdollisesti sisältyvät. Epäröivien kysymysten reflektoinnin vaiheessa ongelma-avaruuden sekavia .
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.