keskiviikko 24. kesäkuuta 2015

Reflektiotaidot

Merkityksellinen oppiminen. Oppmisessa keskeistä on opiskelijan oma kiinnostus ja halu oppia, sekä kyky arvioida oppimistuloksia. Mitä reflektiolla tarkoitetaan? Miten voi oppia reflektoimaan? Teoreettisesti reflektion.


Reflektion käsite liittyy läheisesti ajatteluun. Korkeakoulutettujen keskeisiä tulevaisuuden työelämätaitoja on innovointi- ja kehittämisosaaminen. Khadan Ahmed uskoo, että monelta ristiriidalta ja epäilyksiltä vältytään, jos vanhemmat ja hoitajat pystyvät puhumaan avoimesti ja luottamusta rakentaen. Työn ohjaaja: Pirjo Lappalainen ja Kaija . Elleivät rehtori ja opettaja osaa arvioida omaa toimintaansa, eivät he osaa opettaa reflektiota . Tervetuloa vahvistamaan selviytymisen taitojasi! Tällä kurssilla perehdytään niistä mm.


Opiskelija kehittää edelleen reflektiotaitojaan ja harjaantuu kriittisesti arvioimaan omaa toimintaansa eri näkökulmista. Ohjattua harjoittelua voidaan jäsentää . Itsetietoisuus ja reflektiotaidot. Itsesäätely ja toiminnan säätely. Sosiaalinen tietoisuus.


Reflektiotaidot

Tässä artikkelissa kuvaamme ammatillisen opettajankoulutuksen kansainväliseen opiskelijaryhmään kehittämäämme reflektiotaitoja tukevaa . Syväsuuntautunut oppiminen ja suunnitelmallinen opiskelu tukevat valmiuksien kehittymistä ja . Näihin sisältyvät myös heidän uskomukset, emootiot ja reflektiotaidot. Toisena tärkeänä tutkimusteemana on tohtoriopintojen ohjauksen . Metakognitiivisia taitoja ovat muun muassa reflektiotaidot , itsearviointi ja kokemuksien analysoiminen. Tässä vaiheessa opiskelijat ottavat itse vastuun omasta . Kulttuurinen osaaminen.


Vuorovaikutus- osaaminen. Käsityön ennakkotehtävä. Empatia- ja reflektiotaitojen tärkeyttä tulee painottaa jo ammatillisen kasvun alkuvaiheessa ja jatkaa näistä taidoista puhumista läpi opintojen, jotta empatia- ja . SKS:n Finna, Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kirjaston hakupalvelu ja kokoelmaluettelo. Uudistuksessa korostettiin erityisesti reflektiotaitojen kehittymistä, jota tuki- vat myös reflektioesseet sekä ammatillisen kasvun ja kompetenssien arvioin-. Kriteerit arvosanalle 8. Ryhmätyöskentelytaidot (L L6).


Reflektiotaidot

Siemenet voivat kuvata ohjattavan reflektiotaitoja. Realistinen itsearviointi, reflektiotaidot , palautteen pyytäminen. Luottamuksen lisääntyminen ohjaussuhteessa.


Tarvitsemme taitoja reflektoida omaa toimintaa sekä käyttäytymisen taustalla olevia ajatusmalleja, jotta pystymme oppimaan tehokkaasti . Soveltuvuuskokeessa arvioidaan seuraavia viittä osa-aluetta: 1. Hoitotiede (2), 90–101).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Suositut tekstit